Menta News

Menta News

Ένας Δον Κιχώτης σε… εκκρεμότητα

Η παρουσίαση του «Δον Κιχώτη» του Ρίχαρντ Στράους υπήρξε μία εκκρεμότητα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, ήδη από πέρυσι, το Μάιο-λόγω της, αναγκαστικής τότε, αναβολής.
Με τη σολιστική αρωγή του ταχύτατα ανερχόμενου Γερμανού βιολοντσελίστα Γκάμπριελ Σβάμπε και του εξαιρετικού «δικού μας» βιολίστα Πάρι Αναστασιάδη, η Ορχήστρα ανταποκρίνεται στην παρουσίαση του επικού έργου του Στράους, φέτος, στη συναυλία που θα δώσει την Παρασκευή 28 Απριλίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Υπό τη μπαγκέτα του καλλιτεχνικού της διευθυντή Στέφανου Τσιαλή η Κ.Ο.Α. θα ερμηνεύσει και την «Κλασική» Συμφωνία του Σεργκέι Προκόφιεφ, καθώς και το ανάλαφρο «Πανηγύρι της Αση-Γωνιάς» του Μίκη Θεοδωράκη.

Το συμφωνικό σκέρτσο «Το πανηγύρι της Αση-Γωνιάς» είναι νεανικό έργο του συνθέτη. Γράφτηκε το 1946, όταν ο Μίκης Θεοδωράκης ήταν μόλις 21 έτους και εκτελέστηκε για πρώτη φορά τον Ιούλιο του 1953 από την Κ.Ο.Α. με διευθυντή τον Φιλοκτήτη Οικονομίδη. Σύμφωνα με τις επισημάνσεις του Γεώργιου Σκλάβου, στο πρόγραμμα εκείνης της συναυλίας, «το πανηγύρι της Αση-Γωνιάς είναι γραμμένο σύμφωνα με τον τύπο της Σουίτας, με τη διαφορά ότι εδώ τα διάφορα μέρη που αποτελούν τη χορευτική αυτή φόρμα όχι μόνο παίζονται σε συνέχεια, δίχως διακοπή, αλλά θα έλεγε κανείς ότι αποτελούν ένα και το αυτό μέρος». Από την αρχή έως το τέλος του έργου, «κυριαρχεί το χαρακτηριστικό «κρητικό» θέμα, που ολοκληρώνεται και εμφανίζεται στην κανονική του μορφή μόνο στο τέλος και πάνω στους οργιαστικούς ρυθμούς του κρητικού χορού «πεντοζάλη»».

Λίγους μήνες πριν το ξέσπασμα της Οκτωβριανής Επανάστασης, ο Προκόφιεφ καταπιάστηκε με τη σύνθεση της Πρώτης του Συμφωνίας, επιχειρώντας να απαντήσει έμπρακτα στο υποθετικό ερώτημα, πώς θα έγραφε ένας συνθέτης σαν τον Χάυντν, αν ζούσε στον Εικοστό αιώνα. Έτσι γράφτηκε η Συμφωνία με το συνθέτη της να αξιοποιεί στοιχεία χαρακτηριστικά του Χάυντν (έντονες αντιθέσεις δυναμικής, ενεργητικά περάσματα υψηλής έντασης αλλά και νοηματικά φορτισμένες εκπλήξεις) τα οποία διυλίζονταν, όμως, μέσα από απολύτως δικά του, αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά όπως το ιδιαίτερο μοντερνιστικό στιλ και η τόσο προσωπική του αίσθηση περί χιούμορ και πρωτοτυπίας. Ο Προκόφιεφ ήταν που έδωσε στην Συμφωνία του και το προσωνύμιο «Κλασική», όχι μόνο λόγω του ύφους της αλλά και με την ελπίδα πως αυτή θα γινόταν ένα αναπόσπαστο κομμάτι του συμφωνικού ρεπερτορίου-όπερ και εγένετο.
Ο Δον Κιχώτης, το έκτο κατά σειρά συμφωνικό ποίημα του Ρίχαρντ Στράους, γράφτηκε το 1897, ενώ εκείνος εργαζόταν ως πρώτος αρχιμουσικός στην Όπερα του Μονάχου. Ο συνθέτης περιέγραφε το έργο ως «φανταστικές παραλλαγές πάνω σε ένα θέμα ιπποτικού χαρακτήρα», υποδηλώνοντας πως σκοπός του ήταν η μελέτη των κεντρικών ηρώων του αριστουργήματος του Θερβάντες, με έμφαση στον Δον Κιχώτη και τον ακόλουθό του, Σάντσο Πάντσα.

Info

28 Απριλίου 2017
ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ, Βασιλίσσης Σοφίας & Κόκκαλη , Αθήνα
Τηλ.: 2107282333
Tης συναυλίας θα προηγηθεί (στις 19:45) δωρεάν εισαγωγική ομιλία από τον Τίτο Γουβέλη για τους κατόχους εισιτηρίων. Τιμές εισιτηρίων: 25€ (Διακ.), 15€ (Ζώνη Α), 10€ (Ζώνη Β+Γ), 5€ (εκπτωτικό). Αγορά εισιτηρίων: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Τ. 210 7282333

 

 

πηγή: tospirto.net

© 2017 Menta 88 FM
Powered by